10 jaar garantie
Omdat goed wakker worden begint met een goede nachtrust. Dat garanderen we tien jaar lang!
Beter slapen, beter leven
Onze producten zijn ontworpen om lang mee te gaan, zodat je 3.650 nachten lang zorgeloos kunt slapen.
We nemen de kwaliteit van onze producten serieus, en we willen zeker weten dat je tevreden bent met je nachtrust. Als je aanspraak wilt maken op de garantie staat ons dreamteam voor je klaar!
De komende 10 jaar kun je op ons rekenen
Bij Hypnia maken we matrassen die heel lang meegaan. Ze zijn getest door experts en blijven jarenlang comfortabel. Om alle twijfel weg te nemen, krijg je van ons een extra degelijke garantie.
Hoe werkt de garantie?
- Termijn: 10 jaar vanaf de leveringsdatum
- Producten: matrassen en toppers
- Wat dekt de garantie: zichtbare kuilvorming van meer dan 10 % van de dikte van het matras en alle fabricagefouten
- Terugsturen en vervangen: op kosten van Hypnia
En voor alle andere producten?
Bedden, bedbodems, kussens, accessoires, enzovoort: wettelijke garantie van 2 jaarDe retourkosten voor deze producten zijn voor de klant
Slimme vragen
Hoe dien ik een garantieclaim in?
Neem contact op met onze klantenservice met je aankoopbewijs (bestelnummer) en foto’s van het betreffende product.
Hoelang is de garantie precies geldig?
Onze matrassen en toppers hebben tien jaar garantie vanaf de leveringsdatum. Alle andere producten (bedbodems, bedden, kussens en accessoires) vallen onder de wettelijke garantie van 2 jaar.
Wat valt er onder de garantie van tien jaar?
De garantie dekt structurele en fabricagefouten, plus zichtbare vervormingen waarbij het matras meer dan 10 % van zijn oorspronkelijke diepte inzakt. Let op: dit geldt alleen bij normaal gebruik. Veranderingen in de dikte van het matras of andere vervormingen die het gevolg zijn van normale slijtage, vallen niet onder de garantie. Ongewone kuilvorming of vroegtijdige vervormingen worden echter wel gedekt.
Wat wordt niet door de garantie gedekt?
Normale gebruiksslijtage, vlekken, scheuren of schade door verkeerd gebruik en comfortverschillen op basis van persoonlijke voorkeuren zijn uitgesloten van de garantie.
En als ik mijn matras omruil? Hoe zit het dan met de garantie?
Bij ruil tegen een gelijkwaardig product wordt de oorspronkelijke garantietermijn niet verlengd. Als je matras bijvoorbeeld vijf jaar oud is wanneer de klantenservice hem vervangt, dan heb je vanaf dat moment nog vijf jaar garantie op het nieuwe matras.
Wie betaalt de retourkosten?
Voor matrassen en toppers is het terugsturen en het leveren van het nieuwe product gratis. Voor overige producten zijn de retourkosten voor rekening van de klant.